FANDOM

Smoki
Smoki
Najbardziej znane gatunki smoków
Informacje
Przetwarzanie Informacje w przygotowaniu
Smoki - (DreamWorks) ogromni przedstawiciele gatunku gadów. Wyróżniające się takimi cechami jak zdolność lotu oraz zianie ogniem; ewentualnie wytwarzaniem kwasu, jadu, zdolność samozapłonu. Powszechnie uważane za szkodniki, zostały wytresowane przez wikingów z klanu Wandali.

Występowanie Edytuj

Smoki są stało cieplne, dlatego mogą zamieszkiwać różnorodne tereny. Jednym z nich był Archipelag Barbarzyński. Najwięcej przedstawicieli tego gatunku można spotkać na Wyspie Berk, gdzie żyją razem z wikingami. W grze School of Dragons smoki występują w każdej z trzech lokalizacji; Berk, Szkoła, Wilderness. 

Wygląd Edytuj

Niektóre smoki przypominają wyglądem, a także budową dinozaury, dlatego mają też kilka wspólnych cech. Ciała smoków pokryte są łuskami, zabezpieczającymi przed urazami mechanicznymi. Wielkość oraz ubarwienie jest różnorodne w zależności od gatunku. Większość z tych gadów posiada rogi, kolce, wypustki. Zęby mają różną długość. Pod względem anatomii każdy smok ma inne parametry i rozmiary, dlatego poszczególne opisy znajdują się na osobnych stronach.

Smoki słyną głównie z latania, dlatego ich nieodłącznym "elementem" są skrzydła. Istnieją dwa gatunki, które nie potrafią latać. Jest to Szybki Szpic, pozbawiony skrzydeł oraz Oszołomostrach. W prawdzie Oszołomostrach posiada skrzydła, jednak nie są one na tyle duże, aby móc unieść nad ziemią tak ogromną bestię. Przeważnie smoki posiadają jedną parę skrzydeł, jednak istnieją gatunki które mają dwie pary lub więcej.

W School of Dragons każdy gracz może wybrać dowolną kolorystykę swego Klasa Ognista, którą można zmienić w każdej chwili. Każda zmiana ubarwienia smoka kosztuje nas kilka gemsów. Wyjątkiem jest zmiana kolorystki na początku gry i w trakcie poszczególnych etapach dojrzewania smoka.

Zdolność ziania ogniem Edytuj

Praktycznie każdy z gadów potrafi ziać ogniem. Najczęściej są to płomienie o kolorze pomarańczowo-żółtym wydobywające się z paszczy, o wysokiej temperaturze. Jednakże że istnieje kilka smoków, które nie posiadają tej zdolności. Wrzeniec produkuje wrzącą wodę, Zmiennoskrzydły pluje żrącym kwasem, Wandersmok używa wyładowań elektrycznych (piorunów), Gromogrzmot wydaje ogłuszający ryk, natomiast Szybki Szpic w ogóle nie posiada tych zdolności.  

Odżywianie Edytuj

Większość smoków należy do zwierząt drapieżnych, co wiąże się z mięsożerstwem. W grze mamy możliwość karmienia swojego smoka rybami, jajkami, roślinnością. Jeden z błędów dotyczący odżywiania tyczy się Tajfumerangów. Jak powszechnie wiadomo są to jedyne smoki, które jedzą węgorze. Jednak smokowi po jego zjedzeniu opada samopoczucie.

Klasyfikacja Smoków Edytuj

Każdy smok należy do określonej klasy, które wymyślił Bork Wielki. W klasach znajdują się smoki o podobnych zdolnościach lub wspólnych "korzeniach". Wyróżnia się takie klasy jak:

  • Klasa Ognista
  • Klasa Kamienna
  • Klasa Ostra
  • Klasa Wodna
  • Klasa Tropicieli
  • Klasa Uderzeniowa
  • Klasa Tajemnicza

Gatunki Smoków występujące w grze Edytuj

  • Nocna Furia
  • Śmiertnik Zębacz
  • Koszmar Ponocnik
  • Gronkiel
  • Zębiróg Zamkogłowy
  • Drzewokos (Taxi)
  • Wandersmok
  • Wrzeniec
  • Gromogrzmot
  • Marazmor
  • Szeptozgon
  • Rumblehorn
  • Zaduśny Zdech
  • Koślawy Mruk (do 01.09.14)
  • Tajfumerang
  • Kroplorwij

Więcej z Fandomu

Losowa wiki